vrijdag 27 december 2013

Dionne Stax: vroeg opstaan voor NOS Journaal presentatrice


Dionne Stax: vroeg opstaan voor NOS Journaal presentatrice

Nu Annechien Steenhuizen op haar plek ’staat’ bij het Acht Uur Journaal is het tijd dat haar vervangster bij de dagjournaals in het zadel wordt gehesen.

Onlangs presenteerde NOS Op 3-presentatrice Dionne Stax haar eerste ’grote mensen’ Journaal. „Iedereen die je op tv ziet, heeft een mening over je.”

Voor de kijkers van NOS Op 3 is Dionne Stax geen onbekende meer, maar na anderhalf jaar het gezicht te zijn geweest van het jongerenbulletin op Nederland 3 is de 28-jarige sexy blondine klaar voor een nieuwe stap in haar carrière, namelijk die naar presentatrice van het NOS Journaal.

„Het gaat wel anders worden”, vertelt nieuwslezeres Stax een dag voor haar eerste uitzending. „NOS Op 3 is bijvoorbeeld maar één uitzending per dag en bij het Journaal is er ieder uur een uitzending.

Bij NOS Op 3 monteer ik nu nog een deel van de uitzending. Met ieder uur een uitzending bij het Journaal is daar geen tijd meer voor.”

Behalve de hoeveelheid te presenteren uitzendingen verandert nu vooral Dionne Stax’ eigen dagritme drastisch. Van avondmens wordt ze opeens ochtendmens.

„Als ik de ochtendjournaals moet doen, dan moet ik om 5 uur op de redactie zijn. Aangezien ik in Amsterdam woon, zal de wekker dus een stuk eerder gaan dan normaal.

Of ik dat aankan? Nou, ik ben het doordat ik eerder werkte op de binnenlandredactie van de NOS al wel gewend, maar ik denk dat de beste remedie toch is om echt op te staan als de wekker gaat en niet nog even te snoozen, haha.”

Inmiddels heeft Dionne Stax ook al haar eerste 18.00 Journaal gepresenteerd(zie foto's van 23 november 2013), en de avond en nacht uitzendingen van het NOS Journaal, zodat ze ook af en toe mag uitslapen.

Matthijs Van Nieuwkerk van De Wereld Draait Door op oudejaarsavond op de buis met Dionne Stax

Matthijs van Nieuwkerk blikt op oudejaarsavond 2013 samen met Marc-Marie Huijbregts terug op het beste van De tv draait door. Dat heeft de VARA bekendgemaakt.

De presentator laat in het programma de grappigste, hottest en leukste filmpjes van het jaar nog eens zien. Ook praat hij met een paar hoofdrolspelers, zoals Loretta Schrijver en Dionne Stax.

Na deze terugblik zal de omroep de eerste oudejaarsconference van Theo Maassen, genaamd Einde Oefening, uitzenden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten