vrijdag 21 oktober 2016

Dionne Stax op erelijst ELEGANCE Best Geklede Carrièrevrouw 2016


Dionne Stax op erelijst ELEGANCE Best Geklede Carrièrevrouw 2016

Wie is de best geklede carrièrevrouw van 2016?


Elegance was op zoek naar de best geklede carrièrevrouw van Nederland!

Wie uit deze shortlist verdiende de Award en waarom? Men kon stemmen via info@elegance.nl. Op 22 augustus 2016 werd de winnares bekend gemaakt.

Onder de inzenders werden vijf goodiebags verloot.



Hoe zou het NOS Journaal presentatrice Dionne Stax vergaan in deze verkiezing?

Shortlist
Koningin Maxima
Dionne Stax
Kim van Kooten
Gerdie Verbeet
Jacobine Geel
Monique des Bouvrie

Hester Somsen
Evelyne Merkx
Fidan Ekiz
Caroline de Bruijn
Victoria Koblenko
Tjitske Reidinga
 
Barbara Baarsma
Sabrina Starke
Arlette Lerby
Ilse de Lange
Sylvia Tóth
Angela Groothuizen
Hedy d’Ancona

Petra Blaisse
Stefanie Hottenhuis
Astrid Joosten
Lilianne Ploumen
Daphne Deckers
Angela Schijf

ELEGANCE heeft Monique des Bouvrie uitgeroepen tot de Best Geklede Carrièrevrouw van 2016.
 
Titel en bijbehorende award komen de interieurstyliste/ontwerpster toe volgens de lezeressen van ELEGANCE én een vakjury die bestaat uit couturier Claes Iversen, modeondernemers Simone van Trojen (LaDress) en Marian Wigger (Zenggi) evenals ELEGANCE hoofdredacteur Coen Wulms.


Juryrapport:
‘Monique heeft een sterk gevoel voor stijl. En, belangrijk voor de jury, Monique heeft lef. Ze haalt uit het modeaanbod wat bij haar past. Dat is, dankzij haar frisse, sexy en energieke uitstraling, héél veel. Monique is in alle opzichten een vrouw in balans.’

Reactie Monique des Bouvrie:
‘Ik realiseer me dat ik me meer kan permitteren omdat ik een creatief beroep heb’, reageert een vereerde Monique des Bouvrie.

‘Bovendien weet ik inmiddels wat me staat en wat bij me past. Ik heb lak aan regels. Hoezo ‘zo hoort het’? Wie zegt dat?’
 
Ook is Monique niet bang voor kleur. ‘Rood doet wat met me, maakt dat ik me sterker voel.’ Zelf heeft Monique bewondering voor Victoria Koblenko: ‘Ze durft uitzonderlijk te zijn.’

Achtergrond

De award is in het leven geroepen om alle carrièrevrouwen een pluim te geven die er, ondanks overvolle agenda’s en dodelijke deadlines, in slagen goedgekleed voor de dag te komen.
 
De prijs is nadrukkelijk niet alleen bedoeld voor zakenvrouwen maar voor alle carrièrevrouwen, dus ook degenen die werkzaam zijn in de media, creatieve sector, kunstwereld… tot aan het koningshuis aan toe.
 
Ook niet bekende Nederlanders konden worden genomineerd. De award werd uitgereikt door schrijfster, actrice en columniste Annemarie Oster in de gerestylede Bijenkorf, Amsterdam.

Erelijst
Op de Erelijst staan Kim van Kooten (actrice en schrijfster), Dionne Stax (anchorwoman), Barbara Baarsma (econome Rabobank), Lilianne Ploumen (minister), Arlette Lerby (sportmanager), Evelyne Merkx (interieurarchitecte), Petra Blaisse (directeur Inside/Outside) en Ilse de Lange (zangeres/muzikante).
 
Koningin Máxima, Neelie Kroes, Hedy d’Ancona en Sylvia Tóth werden eveneens heel vaak genoemd door de lezeressen en krijgen een speciale vermelding op de Erelijst.

Toekomst
Hoofdredacteur Coen Wulms: ‘Gezien de massale en enthousiaste reacties van lezeressen hebben we een snaar geraakt. Daarom wordt er in 2017 wederom een ELEGANCE Best Geklede Carrièrevrouw-award uitgereikt.’

Dionne Stax eervol op erelijst ELEGANCE Best Geklede Carrièrevrouw 2016

Erelijst Elegance
Dionne Stax Nieuwslezeres NOS Journaal

Heerlijk, weer een nieuwslezeres met durf. Dionne Stax weet heel goed wat haar staat — en dat is heel veel — en ze krijgt steeds meer gevoel voor en lol in mode, zo lijkt het.
 
Dionne doseert de dosis mode kunstig zodat ze geloofwaardig blijft in haar rol als anchor. Een aanwinst voor de vaderlandse televisie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten