vrijdag 17 maart 2017

Dionne Stax gast in Gerard Ekdoms Platenkast op YouTube Het Ekdomein


Dionne Stax gast in Gerard Ekdoms Platenkast op YouTube Het Ekdomein

Nieuwslezeres Dionne Stax is de volgende gast in Ekdoms Platenkast. Van wie denk jij dat Dionne fan is?

Gerard Ekdom zou Gerard Ekdom niet zijn als hij niet nieuwsgierig was naar de muzieksmaak van anderen. Daarom heeft Gerard vanaf nu zijn eigen YouTube-kanaal: Het Ekdomein. In Het Ekdomein nemen zijn vrienden hem mee in de soundtrack van hun leven.

Het Ekdomein is het muzikale platform van radio-dj Gerard Ekdom. In de eerste serie 'Ekdoms Platenkast' gaat hij op bezoek bij een BN'er.
 
Met hem of haar praat Ekdom over hun favoriete en minst favoriete platen.

Bovendien playbackt hij elke week samen met zijn gast.

Gerard Ekdom op filmkanaal YouTube: 'lekker feelgood'

In navolging van vele poldersterren lanceert vandaag ook Gerard Ekdom een eigen YouTube-kanaal.
 
Voor Het Ekdomein gaat de dj langs bij bekende Nederlanders om over hun muziekkeuze te praten.

Welk nummer draaien BN'ers in hun slaapkamer?

Voor de eerste serie van 'Het Ekdomein' gaat Gerard Ekdom met een platenkast wekelijks langs bij bekende Nederlanders.
 
Hij vraagt ze onder andere welke plaat ze draaien tijdens seks in de slaapkamer en één nummer wordt wel heel vaak gedraaid...

Jij ook al zo'n YouTube-kanaal? Waarom?
 
,,Ja, als zelfs Jan de Hoop gaat vloggen?! Maar je zult mij niet door een supermarkt zien lopen en horen zeggen: 'Tadaa, we zijn nu bij de groenteafdeling'. Je gaat me ook geen uitsmijter zien bakken.
 
De Platenkast, zoals het programma heet, gaat over muziek, is een beetje lollig en vooral lekker feelgood. Op televisie heb je te maken met tal van regeltjes en je moet jezelf echt even 'aanzetten'.

Nu kan ik in alle vrijheid helemaal mezelf zijn.''

Over tv gesproken: je zit in de jury van het RTL 4-programma It Takes Two, maar je presenteert geen eigen programma meer. Mis je dat?
 
,,Ik verschijn soms ook in RTL Boulevard en RTL Late Night. Dus volgens mij doe ik genoeg. Maar je weet nooit. Ik krijg wel nog steeds van veel mensen de vraag wanneer Toppop3 terugkeert. Dat vond ik geweldig om te doen, maar het zou volgens mij nooit meer goed scoren op televisie.
 
Alles is 'on demand'. Ik moest mijn jongens van 9 en 11 laatst serieus uitleggen dat ik moest wachten tot Wie is de Mol? begon! 'Als je wilt kijken, klik je toch gewoon op play?'''

Zouden jouw kinderen naar Het Ekdomein kijken?
 
,,Nee, die vinden het vooral leuk om naar videogames spelende mensen te kijken op YouTube. Heel apart vind ik dat altijd. Maar goed, ik sprak laatst  iemand die meer dan drie miljoen volgers had voor zijn kanaal over spoorwegovergangen.

Mijn zoons kijken ook naar die jongens van StukTV en Enzo Knol. Echte popsterren zijn dat.''

Wat mogen we van je online-programma verwachten?
 
,,Ik ga elke week bij een bekende Nederlander langs en die stel ik vragen als: 'welke plaat wil je nooit meer horen?' en 'welk nummer draai je op je eigen begrafenis?'
 
Mijn eerste gast is Art Rooijakkers, maar ik ging ook op bezoek bij Dionne Stax, Dennis Weening, Eddy Zoëy en Wilfred Genee. We playbacken telkens een nummer. Wilfred blijkt daar fantastisch goed in te zijn!''

Geef zelf eens een antwoord op die twee vragen?
 
,,Wat ik écht nooit meer wil horen? Bonnie Tyler met Total Eclipse of the Heart. Als ik dat ergens in een winkel hoor, vlucht ik onmiddellijk naar buiten. Ik haat die stem.
 
Grappig wat een heftige emotie dat oproept. En een plaat voor op mijn begrafenis? The Highways of my Life van The Isley Brothers, want dat symboliseert het hele leven voor mij.

Als ik het intro hoor, klap ik al dicht.''

Gerard Ekdom wil The Isley Brothers als begrafenismuziek

NPO Radio 2-dj Gerard Ekdom wil dat het nummer The Highways of my Life van The Isley Brothers op zijn begrafenis gedraaid wordt.

"Dat nummer symboliseert het hele leven voor mij. Als ik het intro hoor, klap ik al dicht'', aldus Ekdom tegen het AD.

Voor zijn nieuwe online programma De Platenkast gaat de dj elke week langs bij een bekende Nederlander. Gasten zijn onder meer Art Rooijakkers, Dionne Stax, Dennis Weening, Eddy Zoëy en Wilfred Genee.

"We playbacken telkens een nummer. Wilfred Genee blijkt daar fantastisch goed in te zijn!", aldus Ekdom tegen de krant.

De NPO Radio 2-dj vraagt de BN'ers ook welke muziek zij op hun begrafenis willen en welke plaat ze nooit meer willen horen.

Ekdom zelf heeft ook een nummer waar hij een hekel aan heeft. "Bonnie Tyler met Total Eclipse of the Heart. Als ik dat ergens in een winkel hoor, vlucht ik onmiddellijk naar buiten.
 
Ik haat die stem. Grappig wat een heftige emotie dat oproept," aldus de dj.

Gerard Ekdom lanceert eigen YouTube-kanaal

Nieuwslezeres Dionne Stax is de volgende gast in Ekdoms Platenkast. Van wie denk jij dat Dionne fan is? Kijk de nieuwe aflevering vrijdag om 19.00 om dit te weten te komen.

In navolging van vele andere BN'ers lanceert ook Gerard Ekdom zijn eigen YouTube-kanaal.

De radio dj kondigde woensdag aan dat 'Het Ekdomein' vrijdag online gaat.

"Tof nieuws!", kondigde Gerard aan op Facebook. Op zijn YouTube-kanaal verschenen woensdag de eerste teasers van Ekdoms platenkast, de serie die Gerard voor Het Ekdomein maakt.
 
Daarin gaat hij elke week langs bij BN'ers om over hun muziekkeuze te praten.

Art Rooijakkers is de eerste die een boekje opendoet over zijn favoriete en minst favoriete platen.
 
De Wie is de mol?-presentator is ook de eerste die een playbackoptreden verzorgt met Gerard, een vast onderdeel van Ekdoms platenkast.

Tweede gast is NOS Journaal presentatrice Dionne Stax.

Wat was de eerste plaat van Dionne Stax?

Dionne is en was een grote fan van Jon Bon Jovi, en Keep the faith was haar eerste single en Cross Road, the greatest hits album, haar eerste CD.

Welke plaat draait Dionne Stax op een erotische romantische avond in de slaapkamer?

Sade, dat is altijd goed. Sade met No Ordinary Love

Welke liedje wilt Dionne Stax dat er gedraaid wordt op haar begrafenis?

Maarten van Roosendaal met Mooi.

En van welke plaat wordt de goedlachse Dionne nog vrolijker?

Van Frank Sinatra met New York.

Omdat ze daar zo'n goede herinnering aan heeft, namelijk een schitterende vakantie met haar zus in, jawel, New York.

En welke plaat wilt Dionne nooit meer horen, van welke plaat gaat ze over haar nek?

Skihut muziek aan het eind van de avond in een kroeg, dat is volgens Dionne vreselijk.

Zoals Gigi d’Agostino met L’Amour Pour Toujours

En tot slot de playbackdom plaat, de Lambada van Kaoma.

En dan moet er natuurlijk sexy gedanst worden door Gerard Ekdom en Dionne Stax.

'Gerard, waar is je mini rokje?'.😍 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten